خدمات موزیک دی جی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی دیگر از خصوصیات بارز دی جی های رده ی D بکارگیری از نوازندگان در اجرای دی جی برای عروسی در کنار DJ است که باعث زیر سوال رفتن حرمت دستگاه DJ ، شخص دی جی و نوازنده می شود!

بعضا دیده شده آهنگ در حال پخش دارای ریتم پرکاشن یا داربوکا (تمپو عرب) می باشد، از طرفی نوازنده هم روی صدای این ساز ها مشغول نوازندگی است!

اگر موزیک در حال پخش فاقد این نوع ریتم و ساز باشد مشکل بخصوصی نیست! اما اگر یک دی جی حرفه ای باشد به جای بکارگیری از یک نوازنده از لوپ و سپل داربوکا استفاده میکند!

در واقع وظیفه اصلی یک دی جی میکس لوپ ها و ریتم های مختلف روی موزیک ها و ادغام آنها با یکدیگر است!

جایگاه ساز های زنده نظیر گیتار، درامز ، پرکاشن و… در گروه زنده است! یک دی جی خوب و مسلط به فنون دی جی گری باید به تنهایی و بدون نیاز به نوازنده کار خود را انجام دهد!

البته استفاده از یک شخص Show Man مسلط به فن بیان دراجرای دی جی برای عروسی برای دی جی های خجالتی یا غیر مسلط به این فن می تواند مفید باشد! از طرفی دی جی تمام تمرکز و حواس خود را صرف انتخاب آهنگ و اجرای فنون دی جی گری خواهد کرد!

آموزش دی جی

آموزش دی جی ! چگونه DJ شویم؟

همیشه بهترین راه و مطمعن ترین راه برای ورود به هر حرفه و هنری ، راه درست و اصولی است! نه آسان ترین راه.

برای آموزش دی جی به صورت اصولی اینکه به یک دی جی خوب تبدیل شوید ابتدا باید درک و شناختی کافی از تئوری موسیقی مقدماتی داشته باشید! با یادگیری و تسلط در نوازندگی حداقل یک ساز هارمونیک مانند گیتار یا پیانو ، درک و شناخت بهتری از ضرب و گام در موسیقی و آموزش دی جی خواهید داشت!

مهارت در این مساله به اجرای هر چه بهتر فنون دی جی گری کمک فراوانی خواهد کرد! همچنین برای آموزش دی جی ، یادگیری نرم افزار های ساخت و تولید موسیقی مانند Fl Studio یا Ableton Live و تهیه و تولید آهنگ های با کلام یا بیکلام در شاخه های سبک الکترونیک ، ساخت ریمیکس و پادکست های رادیویی و انتشار آنها تعیین کننده سطح و کلاس شما و نشان دهنده مهارت شما در فنون دی جی گری خواهد بود!

سطح توقع و افق دید شما از هنر و حرفه ی دی جی و آموزش دی جی و انتظارتان از اینکه در کدام کلاس دسته بندی شوید تعیین کننده نهایی است! بهره گیری از تجربیات یک استاد یا راهنما برای آموزش دی جی می تواند نقش بسزایی در پیشرفت شما ایفا کند!

با توجه به هجوم افراد به این حرفه ، چیزی که می تواند شما را از بقیه متمایز کند دانش و آگاهی شما در این زمینه و رزومه های صوتی منتشر شده از شما در قالب موسیقی ، ریمیکس و پادکست خواهد بود!

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

در سال های اخیر با از دور برچیده شدن موزیک زنده برای مجالس و جایگزینی دی جی برای عروسی به جای ارکست، افرادی که قبلا موزیک زنده اجرا می کردند با منحل شدن گروه های خود به دی جی روی آوردند! از طرفی به دلیل درآمد خوب دی جی برای عروسی ، افرادی خارج از دنیای هنر و موسیقی ، بدون گذراندن آموزش دی جی در کنار کسب و کارهای بازاری خود ، به دلیل توانایی در ایجاد شور و هیجان پشت میکروفن و پشت دستگاه دی جی اقدام به ورود به این هنر و حرفه کردند!

شنیدن نمونه کارها و رزومه ی منتشر شده ی یک DJ در قالب ریمیکس یا پادکست ، می تواند در شناخت و انتخاب یک DJ خوب و مسلط به فنون دی جی گری موثر باشد!

دی جی برای عروسی

معمولا سوالی که در ذهن اکثر عروس ها و داماد هایی که قصد برگزاری مراسم عروسی را دارند ایجاد می شود این است که معیار انتخاب دی جی برای عروسی چیست؟ معمولا همه بهترین ها را می خواهند! اما چه چیزی سطح و کیفیت کار یک دی جی برای عروسی را مشخص می سازد!

اکثر افراد دی جی در ایران که در کلاس D فعالیت می کنند ، با انتشار ویدیو هایی از مجالس خصوصی مردم اقدام به جذب مشتری و بازاریابی دی جی برای عروسی می کنند! فارغ از غیر حرفه ای بودن این کار و خیانت به حریم خصوصی صاحبان مجالس، باعث ایجاد دردسر برای تالار ها ، همکاران و در نهایت خودشان می شوند!

راه بهتر ، حرفه ای تر و اخلاقی تر این است که با انتشار حداقل چند پادکست، مهارت خود در فنون دی جی گری ، سلیقه در انتخاب آهنگ و تسلط در دی جی برای عروسی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و آنها را از توانایی خود در دی جی برای عروسی مطلع سازند ! هر کسی می تواند دکمه پخش را بزند و پشت دستگاه دی جی از چهره خود و جمعیت سلفی بگیرد!

  • هانیه اکبرپور