خدمات موزیک دی جی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در آخرین رده و کلاس D شخص دی جی کسی است که نه تنها در زمینه آهنگسازی ، تنظیم ، ریمیکس ، پادکست تخصص ندارد! بلکه حتی در اجرای فنون دی جی گری ضعیف ، مبتدی و بی تخصص است! در این سطح افراد بیشتر روی ظاهر قضیه و استایل دی جی تمرکز دارند و صرفا در نقش یک پلی کننده ظاهر می گردند! معمولا این افراد با یادگیری اصول آموزش دی جی غریبه بوده و بیشتر به جنبه درآمد زایی دی جی برای عروسی توجه دارند!

دی جی برای عروسی

وضعیت دی جی در ایران

دی جی در ایران تا حدود زیادی با موانع و محدودیت هایی روبرو است! به این دلیل که آهنگسازان و تنظیم کننده های سبک الکترونیک EDM برای اجرای ساخته های خود اجازه ی برگزاری کنسرت به صورت شخصی ندارند! البته اخیرا مجوز هایی از سوی وزارت ارشاد جهت اجرای تک آهنگ توسط دی جی ها در خلال کنسرت بعضی از خوانندگان پاپ صادر گردیده

ولی در حال حاظر اکثر افراد دی جی در ایران برای کسب در آمد از هنر و تخصصشان اقدام به اجرای موزیک در مجالس عروسی و میهمانی ها می کنند! البته دی جی در ایران هم مانند کشور های دیگر، از لحاظ سطح کیفی و اجرا ، در کلاس های مختلف A-B-C-D دسته بندی می شود!

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

دی جی ها در کلاس های مختلفی به صورت A–B–C–D دسته بندی می شوند! دستمزدی که دی جی ها دریافت می کنند ربط مستقیمی با سطح و کلاس فعالیتشان دارد! اینکه یک دی جی در چه سطح و کلاسی قرار می گیرد به سطح دانش موسیقایی و فعالیت های استدیویی او مرتبط است!

در سطح بین المللی ، دی جی هایی که مسلط به علم موسیقی ، نوازندگی ، آهنگسازی و تنظیم هستند در کلاس A قرار می گیرند! در این سطح شخص DJ ساخته های خود را در فستیوال ها و کنسرت هایی که معمولا به واسطه شهرت این افراد با استقبال فراوانی مواجه می شود، اجرا می کنند!

دی جی های کلاس B افرادی هستند که آهنگی منحصر به فرد از خود منتشر نکردند! در عوض با شناختی که از علم تنظیم دارند اقدام به ساخت ریمیکس و ایجاد تغییرات جذاب در آهنگ های مطرح می کنند!

عمده مخاطبان DJ ها افرادی هستند که برای Dance به Disco یا Club می روند! اگر یک دی جی تخصصی در زمینه آهنگسازی و تنظیم و ریمیکس نداشته باشد ، اما به فنون دی جی گری واقف باشد! در کلاس C قرار میگیرد! این اشخاص که تعدادشان به مراتب بیشتر از دی جی های کلاس A و B می باشد ، در کلاب های شبانه نه چندان مطرح، به اجرا می پردازند! البته دی جی های کلاس B و حتی A هم برای کسب درآمد بیشتر در کلاب های مطرح با دستمزدی بالاتر به اجرای برنامه می پردازند!

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

مردم به دلایل مختلفی به دنیای دیجی ها روی می آورند. عموماً این دلایل میتواند عشق به موسیقی، پول و یا شهرت باشد. شما نیز ممکن است در یک، دو یا هر سه ی این دسته ها تعلق داشته باشید اما مهمترین این گروهها عشق به موسیقی است. دیجی (DJ) مخفف عبارت (Disk Jockey) به معنای مسئول صفحه یعنی کسی که مسئول پخش موسیقی است میباشد. در این مقاله با دنیای دیجی ها آشنا شده و از مقدمات و ملزومات ورود به این دنیا مطلع میشوید.

 اگر شما یک دیجی خوب (و خوش شانس) باشید احتمال اینکه معروف و پولدار شوید زیاد است، اما اگر در مرحله ی اول عاشق موسیقی نباشید، ممکن است به سادگی از این کار خسته شده و بیخیال شوید. حتی اگر بتوانید وقت بگذارید، تمرین کنید و یک دیجی خوب شوید ، اگر عاشق موسیقی، گوش کردن و پخش کردن نباشید، باز هم به راحتی اجراهای هرشب و بیدار ماندن ها برای شما خسته کننده، تکراری و آزار دهنده خواهد شد. دیجی کردن یک شغل معمولی نیست، پول گرفتن برای کاری است که شما عاشقش هستید. پروسه ی دیجی شدن، از پخش کردن یک موسیقی معمولی در منزل تا پخش موسیقی برای یک جمعیت ۱۰۰ نفره تا ورود به کلابهای پر جمعیت، یک روند هیجان انگیز، عاشقانه و خلاقانه دارد و به مقدار زیادی تمرین و پشتکار احتیاج دارد.

امروزه، دستگاههای دیجی، سی دی پلیرها و میکسرهای دیجی، فروشی بیشتر از پیانوها و گیتارها پیدا کرده اند. در دنیا هزاران دیجی برای سرگرم کردن مردم و پخش موسیقی های خوب وجود دارند، برای برتری پیدا کردن نسبت به همکاران خود، به علم زیادی نیاز دارید. بنده و همکارانم در این سایت میتوانیم شما را در این منوال یاری کنیم.

مقدمات دیجی کردن


دیجی کردن در مرحله اول، فقط در مورد موسیقی میباشد. وقتی شما دیجی هستید، شما شب تمامی مردم را کنترل میکنید. لذا لازم است که آنقدر حرفه ای باشید تا بتوانید حدس بزنید حضار چه آهنگی را میخواهند بشنوند و چقدر به آنها خوش میگذرد.
اینکه شما در چه سطحی از دیجی ها قرار میگیرید بر میگردد به انتخاب موسیقی، ابزار و تکنیک های پخشی که استفاده میکنید. آموزش دیدن نزد یک فرد حرفه ای و استفاده از تجارب ایشان، در کنار ذوق و استعداد خود شما میتواند شما را به یک دیجی خیلی خوب تبدیل کند.

 

خود را تجهیز کنید

تجهیزاتی که شما برای این کار استفاده میکنید، میتواند به اندازه موسیقی مصرفی شما مهم باشد. وسایلی که نیاز دارید:

دو دستگاه ورودی: شما میتوانید برای ورودی، از دو دستگاه سی دی پلیر، mp3 پلیر، یک کامپیوتر مجهز به نرم افزار دیجی و یا از پخش کننده های صفحه سنتی استفاده کنید.
یک میکسر: این دستگاه به شما کمک میکند که موسیقی را از یک پخش کننده به پخش کننده دیگر منتقل کنید. میکسر های مختلف، ابزارهایی تقریباً یکسان برای این منظور دارند اما میتوانند کمی در نوع کنترل کردن و تاثیر گذاشتن (Effect دادن) روی صدا متفاوت باشند.
یک جفت هدفون: این ابزار برای شنیدن موسیقی بعدی که شما میخواهید آنرا پخش کنید ضروری است
آمپلیفایر و اسپیکر: شما باید شنیده شوید! بسته به نوع موسیقی و جایی که شما آنرا پخش میکنید باید آمپلیفایر و اسپیکرهای مناسب را انتخاب کنید تا صدای موسیقی شما به گوش همه برسد.
صفحه، سیدی، mp3 (موسیقی): دیجی بدون موسیقی هیچ ارزشی ندارد، پس این قسمت خیلی مهمتر از بخشهای دیگر است.



اگر دنبال سایتی برای ثبت اگهیتون هستین آگهی رایگان رو فراموش نکنید.


  • هانیه اکبرپور