خدمات موزیک دی جی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یک قطعه موسیقی تشکیل شده از مجموعه فرکانس های صوتی که یک بلندگو ایده ال باید توانایی پخش تمام اجزای این قطعه موسیقی را با کمترین تغییرات داشته باشد پس برای لمس یک موزیک تنها حجم و شدت صوت کافی نیست، بلکه سهم ب سزایی تعلق میگیرد به تفکیک و کیفیت پخش کننده صوتی که به کار گرفته شده است.پس همیشه دقت داشته باشید از بلندگوهای صوتی با کیفیت و مخصوص همان کار استفاده کنید تا شنونده راحتر با موسیقی ارتباط بر قرار کند.

 

تمام اختراعات بشر درابتدا  با کمترین قابلیتها ساخته میشدند و با پیشرفت علم این اختراعات وابزارها شکل تخصصی تربه خود گرفتند و با کاربردها و قابلیتهای بیشتر برای کاربران خاص طراحی و تولید شدند.اولین پخش کنندهای صوتی از این جریان مستثنا نبودن اما با پیشرفت تکنولوژی در تمامی عرصه ها ، این تجهیزات نیزبه شکل اختصاصی برای فضاها و مکان های مختلف طراحی و تولید شدند.

 

هدف از ساخت ، یک چیز است ،تقویت صدا برای پوشش فضای بیشتر یا افزایش هیجان  صدای پخش شده در محیط .

 

 

 فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باعث تغییرات در ساختار یک بلندگو نسبت  به کاربرد آن می شود ، مانند : نوع صدای خروجی از بلندگو(  موزیک ، مداحی , –       سخنرانی و …)محل استفاده (ماشین ، خانه ، تالار اجتماعات و…)زمان روشن بودن بلندگو، میزان دقت در پخش صدا مانند مانیتورینگهای استودیویی و…

 

 

شاید امکان استفاده از یک مدل بلندگو با یک ساختار خاص درشرایط مختلف وجود داشته باشد اما به صورت موقت یا گذرا زیرا وقتی کاربرد یک بلندگو از لحاظ طراحی اولیه تغییر میکند به طبع یکسری مشکلات هم برای شنونده هم برای خود دستگاه ایجاد خواهد شد.تصور کنید یک تنظیم کننده موسیقی از بلندگویی غیره استاندار در استودیو خود استفاده کند یا یک دی جی سیار از یک بلندگو خانگی، (کما اینکه دارای حجم صدای قابل قبولی هم باشد) در اجراههای خود بهره ببرد!!!نه تنظیم های که داخل ان استودیو صورت میگیرد از کیفیت  قابل قبولی برخوردار خواهد بود و نه بدنه و اجزای دیگر  بلندگوی دی جی، عمر طولانی خواهند داشت.متاسفانه از این قبیل جابجایی ها در ایران بسیار مشاهده میشود، مانند: استفاده از تیوتر بلندگوهای استیجی در خودرو یا استفاده ازاسپیکرهای خانگی در جشن ها و مهمانی ها و یا استفاده از بلندگوهای استیجی در استودیو!!!

 

هر کدام از این بلندگوها دارای قابلیتها و امکاناتی هستند که انها را برای محیطی که برایشان طراحی شدند قابل استفاده میکند اما من در این مقاله سعی دارم به زبان ساده شما را تا حدودی با تفاوتها و قابلیتهای بلندگوهایی که در زمینه موسیقی استیجی یا اجرای زنده کابردر دارند اشنا کنم.

 

میتوان بلندگوها را از لحاظ توانایی پخش فرکانس های صوتی به چهار دسته زیر تقسیم کرد.

 

Full range ( بلندگویی که قابلیت پخش تمام فرکانس ها را به صورت نسبی داراست )

High range  ( تیوترها :بلندگوهایی با قابلیت پخش فرکانس های بالا)

Mid range (میدرنج : بلندگوهایی با قابلیت پخش فرکانس های میانی)

Low range  ( ووفر : بلندگوهایی با قابلیت پخش فرکانس های پایین )

 

 

منبع:topstage.ir

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

  • هانیه اکبرپور
  • ۰
  • ۰

تفاوت دستگاهای دی جی

در بخش قبل با تاریخچه و سیر تکامیلی که دستگاه و حرفه دی جی تا به امروز طی کرده اشنا شدیم.در این بخش قصد داریم شمارو با تفاوتی که بین دستگاهای دی جی از نظر اجرا وجود دارد آشنا کنیم.

 همانطور که اشاره شد اولین دستگاهای دی جی برای پخش موسیقی از vinyl استفاده میکردند.نسل بعدی دستگاها از سی دی  CD برای پخش موسیقی بهره میبرند که نسبت به vinyl  از حجم بیشتری برای ذخیره موسیقی برخوردار بود و در ضمن سرعت عمل دی جی در زمان اجرا افزایش میافت. اما بـا پیدایـش (Interface Digital Instrument Musical = midi -بـه معنـای رابـط دیجیتالـی سـازهای موسـیقی) در دهـه 1980عصـر موزیـک الکترونیـک آغـاز و در اواخـر دهـه 1980 نرم افزارهـای آهنگسـازی و ادیـت موزیـک کم کم وارد بازار شـد.

امورش دیجی dJ

 

 

 


DJ CONTROLLER

controllerهـا  از زبـان بین المللی midi در موسـیقی پشـتیبانی میکنند و در کنار نرم افزارهای سـاخت موسـیقی برای اجرای متفاوت تـر بـه کار گرفتـه میشوند. controllerها بـا اتصال بـه نرم افزارها توانایـی نامحـدودی را ایجاد میکنند. برای مثال , میتوانید چندین و چنـد افکـت را در حالتهـای مـوازی، سـری و یـا return & send بر روی یـک موزیـک اعمـال کنید یا میتـوانید ازsample هـا در حین اجرای زنـده اسـتفاده  و یا یـک آهنگ را در چنـد نوع متفاوت بازسـازی و ارایه کنید.تقریبا تمام نرم افزارهای ساخت موسیقی قابلیت پشتیبانی از زبان MIDI دارند.از جانب شرکتهای سازنده DJ CONTROLLER نرم افزار خاص همان کنترلر معرفی می شود که با امکاناتی موجود روی دستگاه همخوانی دارد.هر چه تعداد  (KNOB )دستگیرها و دکمه ها روی دستگاه شما بیشتر باشد سرعت عمل  و صحولت در کار دی جی افزایش پیدا میکند.دستگاهای کنترلری نیز در ابعاد کوچک و قیمت پایین ساخته میشوند که در مسافرت و مهمانی های کوچک می توانید از آنها استفاده کنید.اما یکی از نقاط ضعف  DJ CONTROLLER وابستگی و نیاز اتصال به  لپتاپ یا نرم افزاراست, که این موضوع برای خیلی ها  خوشآیند نیست.

آموزش دی جی حرقه ای
 
 


STAND ALONE

  مدل های اولیه دستگاه دی جی تنها  با قرار دادن   CD یا VINYL در قسمت پخش کننده برای کار دی جی اماده بود.در نسل جدید این دستگاها  امکان پخش موسیقی از داخل فلش مموری یا هارد دیسک نیز فراهم شده .این مدل دستگاها مورد پسند بیشتر دی جی هاست که با اصلاح  STAND ALONE شناخته میشوند.عدم نیاز به لپتاپ یا نرم افزار واسط یکی از مزیت های خوب این دستگاها بحساب میاید.فرد دی جی در داخل فلش مموری یا هاردیسک موزیک هایی که قصد پخش انها را دارد ذخیره و با اتصال به پخش کننده شروع به اجرای موسیقی برای شنوندها میکند. دستگاهای STAND ALONE به نسبت کنترلر دی جی (DJ CONTROLLRE) از قیمت بالاتری برخوردارند و به ندرت در ابعاد کوچک ساخته میشوند.

AMOOZESH DJ
 


ALL IN ONE DJ SYSTEM

محبوب ترین مدل ترکیب DJ CONTROLLER و STAND ALONE که از هر دو قابلیت پشتیبانی میکند.هر زمان که نیاز به اتصال به نرم افزار داشته باشید میتونید به راحتی از بانک موسیقی داخل لپتاپ استفاده کنید و هر وقت احساس کردید به لپتاپ احتیاج ندارید میتونی از قابلیت پخش توسط CD یا فلش مموری بهره بگیرید.یکی از مهم ترین فاکتورها در زمان انتخاب  دستگاه DJ مناسب , همین قابلیت ALL INE ONE بودن دستگاست.

 

 

منبع:topstage.ir

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

 

 

 

  • هانیه اکبرپور